Main
 
ΠΑΣΠ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣThursday, 28-11-2024, 14:55:30



Logged in as Guest | Group "Guests"Welcome Guest | RSS
Main
Block title

Site menu

ΠΑΣΠ ΣΕΥΠ

ΠΑΣΠ FACEBOOK
Πασπ Τει Θεσσαλονίκης

Δημιουργήστε το δικό σας διακριτικό

profile facebook
ΠΑΣΠ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δημιουργία εμβλήματος

Προσθήκη Αγαπημένα

Ώρα

ΚΑΛΠΗ
Πείτε μας την γνώμη σας για την σελίδα της ΠΑΣΠ ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Total of answers: 49

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΕΛΙΔΑΣ

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Προγνωση καιρου

Διακήρυξη

Πανελλήνιας Αγωνιστικής Σπουδαστικής Παράταξης

Έχουν περάσει 33 χρόνια από την ίδρυση της Πανελλήνιας Αγωνιστικής Σπουδαστικής Παράταξης, η οποία δημιουργήθηκε εμπνεόμενη από τις διαχρονικές αξίες της Εθνικής Ανεξαρτησίας, της Λαϊκής Κυριαρχίας, της Κοινωνικής Δικαιοσύνης και των Δημοκρατικών διαδικασιών που παραμένουν επίκαιρες στο πέρασμα του χρόνου και αποτελούν το ιδεολογικό τετράπτυχο της ιδρυτικής διακήρυξης του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος. Βασικός στόχος της, η περαιτέρωενδυνάμωση του φοιτητικού κινήματος στη μεταπολίτευση καθώς και η ανατροπή των αυταρχικών και συντηρητικών δομών των ελληνικών πανεπιστημίων και της κοινωνίας ευρύτερα. Οι φοιτητές που συμπορεύτηκαν όλα αυτά τα χρόνια με την ΠΑΣΠ, συνέβαλαν ουσιαστικά με τον αγώνα τους στον εκδημοκρατισμό και την αναβάθμιση των ελληνικών Πανεπιστημίων, την κατοχύρωση και προάσπιση του ακαδημαϊκού ασύλου και τον περιορισμό της καθηγητικής αυθαιρεσίας και την κατάργηση της έδρας. Επιστέγασμα αυτών των διεκδικήσεων αποτέλεσε η ψήφιση και εφαρμογή του προοδευτικού Νόμου Πλαίσιο 1268/82, που έκανε πράξη την ΑΛΛΑΓΗ στα ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα και η ίδρυση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, μέσα από τον νόμο 1404/83.

Ωστόσο τα τελευταία χρόνια τα ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ κυριαρχούνται από ένα πολυδιάστατο συντηρητικό κατεστημένο και βάλλονται από τη διαρκή απειλή της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της γνώσης.

Η φοιτητική και σπουδαστική νεολαία εμπνεόμενη από τις κινητοποιήσεις του ’90-’91 και του 2006 ενώνεται, αφυπνίζεται και είναι έτοιμη να ανατρέψει καθετί συντηρητικό που αναστέλλει την πρόοδο της χώρας μας.

Τα ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ δυστυχώς καθημερινά γίνονται έρμαια συνδιαλλαγών και υπογείων συμφερόντων που είναι υπεύθυνα σε μεγάλο βαθμό για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανώτατη εκπαίδευση. Τη στασιμότητα, την αδράνεια, τη συνδιαλλαγή, τα ρουσφέτια και την αναξιοκρατία ευνοεί η συντηρητική παράταξη, δηλαδή τα μάτια και τα χέρια της Δεξιάς στις σχολές.

Γνωρίζοντας ότι η κατάσταση αυτή πρέπει να αλλάξει και

  • Υπερασπιζόμενοι τη Δημόσια και δωρεάν Παιδεία και την καθημερινή διεύρυνσή της.
  • Έχοντας συνείδηση του χρέους μας απέναντι στις γενιές που αγωνίστηκαν για την ελευθερία, τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα,
  • Κρατώντας άσβεστο το αγωνιστικό μήνυμα  της εξέγερσης της 17ης Νοέμβρη,
  • Εμπνεόμενη από παγκόσμια φοιτητικά κινήματα, όπως το Μάη του ’68,

η Πανελλήνια Αγωνιστική Σπουδαστική Παράταξη διακηρύττει την οργανωτική της αυτονομία και αυτοτέλεια.

Στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία ρου 21ου αιώνα, η οποία χαρακτηρίζεται από την ανισότητα, την ανεργία, την υπερσυγκέντρωση του πλούτου,

Στην παγκόσμια καθημερινή μάχη μεταξύ των λαών που χαρακτηρίζεται από πολεμικές συρράξεις, ιμπεριαλιστικές τάσεις και τρομοκρατικές επιθέσεις,

Στη συνεχή καταστροφή του περιβάλλοντος, στην έξαρση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, στην υποβάθμιση της ανθρώπινης ύπαρξης και στην ισοπέδωση των πολιτισμών,

Πιστεύουμε πως μπορούμε να αναπτύξουμε με τις δράσεις μας, στις βάσεις της σύγχρονης Αριστεράς και του Σοσιαλισμούμια πολυσυλλεκτική και μαζική παράταξη που να εκφράζει όλους τους προοδευτικούς και δημοκράτες φοιτητές.

Η Πανελλήνια Αγωνιστική Σπουδαστική Παράταξη, έχοντας ως βασικές ιδεολογικές αξίες, την Ελευθερία σκέψης και έκφρασης, τη Δημοκρατία, την Ισότητα, την Αλληλεγγύη, την Κοινωνική Δικαιοσύνη και την αναβάθμιση των σπουδών στην υπηρεσία του ανθρώπου, παλεύει για την εδραίωση αυτών των αξιών στα ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ, αλλά και στην κοινωνία ολόκληρη.

Τα ερείσματα και η δράση της δεν περιορίζονται στον ελλαδικό χώρο. Επιδιώκει ένα σοσιαλιστικό και προοδευτικό διεθνισμό που θα είναι ικανός να δώσει πειστικές λύσεις στα παγκόσμια προβλήματα.

Ακόμα  και αν η Ευρώπη του 21ου αιώνα έχει κάνει μια συντηρητική στροφή σε όλα τα επίπεδα, θεωρούμε πως η Ευρώπη των λαών δεν είναι όνειρο, αλλά ένα όραμα που μπορεί να γίνει πράξη μέσα από τους διαρκείς αγώνες για δικαιοσύνη, ισότητα, σεβασμό στη διαφορετικότητα και στον άνθρωπο.

Η ΠΑΣΠ αντιλαμβάνεται τα εκπαιδευτικά ιδρύματα εκτός από χώρους παραγωγής γνώσης, αλλά και φορείς νέων, ανανεωτικών και ανατρεπτικών ιδεών για μια καινούρια κοινωνία. Το φοιτητικό κίνημα καλείται να παίρνει θέση και να δίνει λύσεις στα ζητήματα της κοινωνικής ασφάλισης, ανεργίας, της φτώχειας, του περιβάλλοντος, της τεχνολογίας και πολλών άλλων κοινωνικών προβλημάτων.

Αποσαφηνίζοντας τα παραπάνω η Πανελλήνια Αγωνιστική Σπουδαστική Παράταξη είναι:

Σοσιαλιστική στην ιδεολογία, δημοκρατική στην οργάνωση και αυτοδύναμη στην παραγωγή λόγου και δράσης, εκφράζει τη δική της άποψη για τα δρώμενα και ασκεί θαρραλέα κριτική στα κακώς κείμενα του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ, της κοινωνίας και της εκάστοτε κυβερνητικής πρακτικής.

Σύγχρονη και προοδευτική, δε μένει αγκυλωμένη στο παρελθόν, αλλά ζει την εποχή της και διαμορφώνει το μέλλον.

Συνεπής και υπεύθυνη δύναμη, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεκδίκησης των δικαιωμάτων του φοιτητή και του σπουδαστή και της αξιόπιστης εκπροσώπησής του στα όργανα συνδιοίκησης του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ μακριά από κάθε φαινόμενο συνδιαλλαγής που προσβάλλει την αξιοπρέπεια των φοιτητών. Καταγράφει τα προβλήματα, ακούει την αγωνία του φοιτητή, τη μεταφέρει εκεί που πρέπει να ακουστεί και την υποστηρίζει με μαχητικότητα και ανιδιοτέλεια.

Η φωνή της ΠΑΣΠ, μια φωνή που ακούγεται και λαμβάνεται υπόψη στα κέντρα των αποφάσεων, είναι – σε τελική ανάλυση – η φωνή των φοιτητών και των σπουδαστών.

Η αυτόνομη δράση στοχεύει στην ενεργοποίηση των φοιτητών γύρω από τα καθημερινά προβλήματα χωρίς να αποκτούν κομματική ταυτότητα, στην ουσιαστικοποίηση της φοιτητικής συμμετοχής και παρέμβασης στα όργανα συνδιοίκησης και κυρίως στο σεβασμό της αυτονομίας του φοιτητικού κινήματος. ,

Η ΠΑΣΠ καλεί την φοιτητική και σπουδαστική νεολαία να οργανωθεί στις τάξεις της και να συμμετάσχει ενεργά στις αποφάσεις και τη δράση της. Σε καλεί να τη διαμορφώσεις και να την κάνεις δύναμη κινητοποίησης και δημιουργικής συμμετοχής για την ανασυγκρότηση του φοιτητικού κινήματος, ώστε να δημιουργήσουμε σύγχρονα, ανθρώπινα και δημοκρατικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.




Προτάσεις Για την Εκπαίδευση

Το βασικό πρόβλημα της Ελλάδας του σήμερα, σίγουρα αποτελεί η κατεύθυνσή της σε πολλά επίπεδα. Κατεύθυνση που αφορά τομείς, όπως η οικονομία, η εκπαίδευση , ο πολιτισμός. Είναι αποδεκτό από τους πάντες, πως τα παραπάνω ζητήματα είναι τόσο σημαντικά ώστε να απαιτούν συναίνεση από το ευρύτερο πολιτικό φάσμα των δυνάμεν του Τόπου. Στα πλαίσια αυτά το Ελληνικό Κράτος οφείλει να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του απέναντι στους φοιτητές κι αυριανούς εργαζόμενους, επιλέγοντας ανάπτυξη με κοινωνική συνοχή.

Πιστεύουμε πως το σημερινό μοντέλο διασύνδεσης οικονομίας και εκπαίδευσης πρέπει να αποτελέσει παρελθόν. Στόχος μας θα πρέπει να είναι ένα αποκεντρωμένο αξιοκρατικό εκπαιδευτικό σύστημα που θα εξασφαλίζει περιφερειακή οικονομικη ανάπτυξη και θα υπηρετεί συγκεκριμένους μακροπρόθεσμους στόχους οικονομικής ανάπτυξης σε στοχευμένους τομείς. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω, θα πρέπει με συγκεκριμένα βήματα να αποφύγουμε λάθη του παρελθόντος και να αποδεχτούμε πως το Μεταπολεμικό μοντέλο ανάπτυξης που δημιούργησε τόσες ανισότητες στην Ελληνική Κοινωνία:

ΒΗΜΑ 1ο:

Ανάπτυξη με σχέδιο

Η Ελληνική οικονομία πάσχει. Δεν ξέρει κανείς ποια είναι, τι στόχους έχει, που πάει και πως θα επιτευχθούν σε αυτή υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης μέσα από εσωτερικές επενδύσεις, όπως επίσης και από καινοτόμες ιδέες κι έρευνα. Πιστεύουμε πως η Ελληνική οικονομία πρέπει να αποτελεί υπόδειγμα περιφερειακής οικονομίας. Άρα θα πρέπει να έχει στόχους. Όλοι οι παραγωγικοί φορείς της χώρας μας σε συνεργασία με την Κυβέρνηση και ους πολιτικούς φορείς οφείλουν να ανοίξουν το διάλογο για το χαρακτήρα της Ελληνικής οικονομίας. Η Ελλάδα πρέπει να επιλέξει το που θα επενδύσει. Στον πρωτογενή, δευτερογενή ή τριτογενή τομέα της ελληνικής οικονομίας. Στόχος θα πρέπει να είναι η ελληνική οικονομική κυριαρχία στην ευρύτερη βαλκανική περιοχή και η πολυδιάσπαση του Ευρωπαϊκού Κεφαλαίου. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από ισχυρά περιφερειακά κέντρα ανάπτυξης, και η Ελλάδα σίγουρα, πρέπει να γίνει ένα από αυτά.

ΒΗΜΑ 2ο:

Επένδυση στη στοχευμένη γνώση

Your browser may not support display of this image.Η Ελληνική Εκπαίδευση κατά πλήρη αντιστοιχία με την Ελληνική οικονομία πάσχει. Πολύ σωστά οι προηγούμενες Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, έδωσαν τη δυνατότητα στη μεγάλη πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού να σπουδάσει και να ανεβάσει κατά πολύ το μέσο όρο του μορφωτικού του επιπέδου. Παρόλα αυτά άναρχες κινήσεις του παρελθόντος μέσα από το πρίσμα μικροπολιτικών αντιθέσεων δημιούργησαν πολύ σημαντικά προβλήματα ανταγωνιστικότητας των πτυχίων της Ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ενοποιημένη αγορά εργασίας. Θέλουμε λοιπόν την επένδυση στη στοχευμένη γνώση. Θέλουμε την προσαρμογή της παρεχόμενης γνώσης στους μακροπρόθεσμους οικονομικούς στόχους που η ίδια η Ελλάδα θα θέσει με παράλληλη ρύθμιση άμεσης χρηματοδότησης της Παιδείας της τάξεως του 5% του ΑΕΠ τουλάχιστον.

ΒΗΜΑ 3ο:

Παιδεία μακριά από τα μικροκομματικά συμφέροντα

Η Εκπαίδευση και γενικότερα η Παιδεία αποτελούν το βασικό μοχλό ανάπτυξης. Οι δομές της δεν μπορούν και δεν πρέπει να αλλάζουν με την αλλαγή Κυβέρνησης ή ακόμα χειρότερα με την αλλαγή προσώπων στον υπουργικό θώκο της Παιδείας. Η Παιδεία απαιτεί συναίνεση και συνεχείς αγώνες για την αναβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της. Στα πλαίσια αυτά η συνέχεια της προσαρμοσμένης στους μακροπρόθεσμους οικονομικούς στόχους εκπαιδευτικής πολιτικής πρέπει να επιτευχθεί μέσα από τη δημιουργία ενός πραγματικά ανεξάρτητου ΕΣΥΠ. Αυτή τη στιγμή, το ΕΣΥΠ, διορίζεται από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας. Άρα και η εκπαιδευτική πολιτική αλλάζει με την αλλαγή του Υπουργού. Η ΠΑΣΠ προτείνει το ΕΣΥΠ να διορίζεται από τα ¾ του κοινοβουλίου έχοντας ορισμένη θητεία 7 χρόνων. Το ΕΣΥΠ σε συνεργασία με τον αντίστοιχη αρχή για την Ελληνική Οικονομία θα θέτει τους μεσομακροπρόθεσμους εκπαιδευτικούς στόχους και το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να τους υλοποιήσει. Στο ΕΣΥΠ, που προτείνουμε, θα συμμετέχουν τόσο εκπρόσωποι των ΕΦΕΕ κι ΕΣΕΕ με δικαίωμα ψήφου.

ΒΗΜΑ 4ο:

Η Ελληνική Εκπαίδευση μοχλός για την περιφερειακή αποκέντρωση και ανάπτυξη

Your browser may not support display of this image.Η Ελλάδα του σήμερα αποτελείται από δύο «κρατίδια». Το «κρατίδιο» της Αθήνας και το «κρατίδιο» της περιφέρειας, το οποίο αποτελεί και το φτωχότερο συγγενή. Το «κρατίδιο» της περιφέρειας στην Ελλάδα του αύριο πρέπει να παίζει εξίσου, αν όχι περισσότερο, σημαντικό ρόλο με το «κρατίδιο» της Αθήνας. Η Εκπαίδευση μπορεί να γίνει ο βασικός μοχλός περιφερειακής αποκέντρωσης και συμμετοχής της περιφέρειας στη λήψη αποφάσεων για τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, στα πρότυπα του ΕΣΥΠ και με ευθύνη του ΕΣΥΠ, συγκροτούνται ΠεΣΥΠ και με την ευθύνη των ΠεΣΥΠ συγκροτούνται ΝοΣΥΠ με θητεία αντίστοιχη του ΕΣΥΠ. Τα δύο αυτά όργανα διαμορφώνουν σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Περιφερειακές και Νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και τις αρχές των Ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης που βρίσκονται στα γεωγραφικά όρια τους τα προγράμματα σπουδών των Ιδρυμάτων αυτών. Παράλληλα θα θεσπιστούν συγκεκριμένα ελκυστικά κίνητρα για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων από τους αποφοίτους των περιφερειακών ιδρυμάτων που επιλέγουν να μείνουν στον τόπο φοίτησής τους και μετά την αποφόιτησή τους. Έτσι ώστε να μπορούμε να πούμε κάποια στιγμή πως η κοινωνία βάζει τους κανόνες της στην αγορά κι όχι το αντίστροφο.



Προτάσεις για γενικότερα ζητήματα Τεχνολογικής Εκαπίδευσης


ΝΟΜΟΣ 2916/2001

Ο νόμος 2916/2001, που ψηφίστηκε από την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αποτέλεσε ουσιαστικά το πρώτο μεγάλο βήμα θεσμικής κατοχύρωσης κι ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας μετά από τον ιδρυτικό νόμο των τότε ΚΑΤΕΕ, τον νόμο 1404/83.

Πριν το νόμο 2916/2001 τι ίσχυε για τα ΤΕΙ, τους σπουδαστες και τους αποφοίτους τους:

Τα ΤΕΙ ήταν «ανώτερα» Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ενώ τα Πανεπιστήμια αποτελούσαν τα ΑΕΙ. Δηλαδή τα ΤΕΙ ήταν ένα είδος μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που μετά και από τη Συνθήκη της Μπολόνια δεν είχαν ευρωπαϊκή αναγνώριση.
Το δίπλωμα των ΤΕΙ δεν ήταν αναγνωρισμένο ως πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Τα ΤΕΙ δεν είχαν δικαίωμα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης αλλά ούτε και δικαίωμα διεκδίκησης ισόποσης χρηματοδότησης με αυτή των ΑΕΙ.
Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ δεν μπορούσαν να πραγματοποιήσουν αναγνωρισμένες μεταπτυχιακές σπουδές.
Τα ΤΕΙ δεν μπορούσαν να αξιολογήσουν τους καθηγητές τους και να προσλάβουν καθηγητές με πλήρη προσόντα.
Τα ΤΕΙ δεν είχαν δικαίωμα να αναπτύξουν μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.
Τα ΤΕΙ δεν είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά επιστημονικά προγράμματα ανταλλαγής σπουδαστών.
Οι απόφοιτοι και σπουδαστές των ΤΕΙ δεν μπορούσαν σε καμία περίπτωση νομικά, να διεκδικήσουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα ανά τομέα.

Ο νόμος 2916/2001, πέραν του ότι ενέταξε τα ΤΕΙ στην Ανώτατη Εκπαίδευση, έδωσε πρακτικές διεξόδους και δυνατότητες τόσο στα ίδια τα Ιδρυματα της Ελληνικής Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, όσο και στους αποφοίτους και σπουδαστές τους:

Τα ΤΕΙ αντάχθηκαν στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Η Ελλάδα, όπως και όλες οι χώρες της Ε.Ε. απέκτησαν μία Ανώτατη Εκπαίδευση με δύο διακριτές ισότιμες μεταξύ τους βαθμίδες τηην Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση και την Ανώτατη Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση. Τα ΤΕΙ θεσμικά είναι πλέον ισότιμα με τα Πανεπιστήμια.
Το δίπλωμα των ΤΕΙ αναγνωρίστηκε πανευρωπαϊκά ως πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης, ως 1ος Ακαδημαϊκός Τίτλος.
Τα ΤΕΙ απέκτησαν, ως αναγνωρισμένα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης , τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης μέσω των Ευρωπαϊκών Κοινοτικών Πλαισίων στήριξης, όπως επίσης και τη δυνατότητα διεκδίκησης ισόποσης χρηματοδότησης με αυτή των ΑΕΙ.
Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ, απέκτησαν τη δυνατότητα πραγματοποίησης αναγνωρισμένων μεταπτυχιακών σπουδών (2ου Ακαδημαϊκού Τίτλου), και τη δυνατότητα περαιτέρω εξέλιξης των ακαδημαϊκών τους προσόντων με μια ενδεχόμενη διδακτορική διατριβή (3ος Ακαδημαϊκός Τίτλος)
Διαμορφώθηκαν οι όροι για την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με πλήρη προσόντα (μεταπτυχιακό, διδακτορικό).
Τα ΤΕΙ απέκτησαν τη δυνατότητα συνδιοργάνωσης μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών με Ιδρύματα Πανεπιστημιακής Ανώτατης Εκπαίδευσης είτε της Ελλάδας είτε του εξωτερικού.
Τα ΤΕΙ απέκτησαν τη δυνατότητα συμμετοχής, ως Ευρωπαϊκά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, στα ακαδημαϊκά προγράμματα ανταλλαγής σπουδαστών και εργασιακής κινητικότητας Erasmus και Leonardo.
Οι απόφοιτοι και σπουδαστές των ΤΕΙ θα μπορούσαν πλέον, ως απόφοιτοι και σπουδαστές της Ενιαίας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης να διεκδικήσουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα ανά τομέα, γεγονός που ισχύει σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.

Για μας, για την ΠΑΣΠ, ο νόμος 2916/2001 αποτελεί το ουσιαστικό, πρώτο βήμα για την ακαδημαϊκή αναβάθμιση των Ιδρυμάτων μας και των πτυχίων των ΤΕΙ πρέπει να αγωνιστούμε για την πλήρη υλοποίησή του. Δηλαδή για:

Ισόποση χρηματοδότηση Πανεπιστημίων – ΤΕΙ
Ενισχυτική αξιολόγηση των Ιδρυμάτων μας
Πλήρη Επαγγελματικά Δικαιώματα ανά τομέα για όλες τις Ειδικότητες ΤΕΙ.
Μόνιμο Εκπαιδευτικό Προσωπικό με πλήρη προσόντα.
Αυτόνομα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών Δωρεάν για όλους τους φοιτητές.




Επαγγελματικά Δικαιώματα

Your browser may not support display of this image.Το 1994 η τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έλαβε την πολιτική απόφαση για πλήρη εκσυγχρονισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ΤΕΙ και εξέδωσε το προεδρικό διάταγμα 318/94 που έδινε πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα ανά τομέα στις ειδικότητες Έργων Υποδομής, Δομικών Έργων, Τοπογραφίας. Η συγκεκριμένη κίνηση ενόχλησε πολλούς και περισσότερο από όλους την ισχυρή συντεχνία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση του Π.Δ. 318/94 με την αιτιολογία πως τα ΤΕΙ δεν ήταν ισότιμα με τα Πανεπιστήμια, καθώς αποτελούσαν «Ανώτερη» κι όχι «Ανώτατη» Εκπαίδευση. Η προσφυγή αυτή έγινε αποδεκτή και το 2004 το ΣτΕ ακύρωσε το Π.Δ. 318/94.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σε αντίθεση με όσα προεκλογικά υποσχόταν στους χιλιάδες αποφοίτους και σπουδαστές των ΤΕΙ δεν είχε προχωρήσει καν στην επεξεργασία του αιτήματος χιλιάδων σπουδαστών για άμεση έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ειδικότητες που αυτά εκκρεμούν. Αντιθέτως, με τις δηλώσεις του κ. Καραμνλή και του πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Στυλιανίδη, προβάλλει ως αναγκαιότητα την αναγνώριση των 3χρονων πτυχίων των ξένων κολλεγίων μέσω που λειτουργούν στην Ελλάδα, αναγνωρίζοντάς τους πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα ανά τομέα, αδιαφορώντας για το αν πληρούν τα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά της Ανώτατης Εκπαίδευσης και αγνοώντας την κείμενη εθνική νομοθεσία που ρητά επεξηγεί το καθεστώς λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΕΣ, που προβλέπει την παροχή κατάρτισης κι όχι Εκπαίδευσης.

Η ΠΑΣΠ πιστεύει πως οι πάγιες διεκδικήσεις μας πρέπει να γίνουν γνωστές σε όλους τους σπουδαστές:

  • Άμεση έκδοση Επαγγελματικών Δικαιωμάτων για τις ειδικότητες όπου αυτά εκκρεμούν.
  • Εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων επαγγελματικών δικαιωμάτων όπυ αυτά υπάρχουν.
  • Ενιαία Επιμελητηριακή Ένωση αποφοίτων ΤΕΙ – Πολυτεχνείου
  • Ενιαίο μισθολογικό κλιμάκιο ανά ειδικότητα ΤΕΙ – Πολυτεχνείου

Παράλληλα κρίνουμε ως απαράδεκτο και παράλογο το γεγονός πως σε χώρες της Ε.Ε. οι απόφοιτοι των ΤΕΙ εντάσσονται στα αντίστοιχα Τεχνικά Επιμελητήρια, ενώ στην Ελλάδα όχι. Ο στρουθοκαμηλισμός της Κυβέρνησης της Δεξιάς πρέπει να σταματήσει.

Στα πλαίσιο αυτό η ΠΑΣΠ οφείλει να καλέσει τις παρατάξεις του απερχόμενου Κ.Σ. της ΕΣΕΕ να τοποθετηθούν για το θέμα στο απερχόμενο Κ.Σ. της ΕΣΕΕ και όχι να κρύβονται πίσω από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες επίπλαστων, πλέον, θεσμών.




Νόμος Πλαίσιο

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στα πλαίσια της πολιτικής της άλλαξε, «εκσυγχρόνισε» το θεσμικό πλαίσιο των Ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Τι κάλεσε η πρώην Κυβέρνηση ως «εκσυγχρονισμό» του θεσμικού πλαισίου:

  • ΟΡΙΟ ΦΟΙΤΗΣΗΣ 2ν
  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ MANAGER ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΤΕΡΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ
  • ΕΜΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΣΥΛΟΥ
  • ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η Π.Α.Σ.Π. πιστή στην Ιδρυτική της Διακήρυξη για Δημόσια - Δωρεάν -Παιδεία για όλους τους Έλληνες πολίτες πιστεύει πως η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ουσιαστικά αποτελεί το επιστέγασμα της κυβερνητικής προσπάθειας για την υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Θυμίζουμε τους νόμους του ΔΟΑΤΑΠ, της Αξιολόγησης, των ΙΔΒΕ, όπως επίσης και την πρωτοβουλία για την Αναθεώρηση του Άρθρου 16 του Συντάγματος.

Οι αλλαγές αυτές πρέπει να μας βρουν ενωμένους με Κίνημα μαζικό, διεκδικητικό, αγωνιστικό. Η Π.Α.Σ.Π. απέναντι σε όλες αυτές τις αλλαγές

προτείνει:

  • Your browser may not support display of this image.ΚΑΝΕΝΑ   ΟΡΙΟ   ΣΤΗ   ΦΟΙΤΗΣΗ. Πιστεύουμε   πως   η   Ελληνική Πολιτεία οφείλει να επαναπροσδιορίσει το ρόλο της απέναντι στον Έλληνα φοιτητή. Αν κάποιοι οραματίζονται ιρλανδικά, σουηδικά ή φινλανδικά μοντέλα, τους καλούμε να μελετήσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα αυτών των χωρών και τις ανέσεις που παρέχουν στους φοιτητές    τους.     Ανέσεις    που     επιτρέπουν    στους    φοιτητές απερίσπαστα   να   αφοσιώνονται   στις   σπουδές   τους,   χωρίς  να εργάζονται.
  • ΔΩΡΕΑΝ     ΠΟΛΛΑΠΛΑ     ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ. Ο     θεσμός     των πολλαπλών συγγραμμάτων εφαρμόζεται ευρέως στην Ε.Ε. Για μας αποτελεί    απαραίτητη    προϋπόθεση    για    την    ανάπτυξη    των δεξιοτήτων των φοιτητών, για τη διενέργεια εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας και για την προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην   ιδιοσυγκρασία   και   την   προσωπικότητα   του   φοιτητή.   Τα συγγράμματα,   βεβαίως,   δεν  μπορούν   να   μην   είναι   δωρεάν. Αποτελούν,   ίσως,   το μοναδικό   παρεχόμενο   εργαλείο   από   την πλευρά του Ελληνικού Κράτους προς τους φοιτητές αυτή τη στιγμή.
  • ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΜΑΣ. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Για μας η μόνη λύση για την αναβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι η δραστική αύξηση των δαπανών για την Παιδεία βάση των αναγκών που καθορίζουν οι Εκπαιδευτικοί και οι Φοιτητές. Η διαχείριση είτε με manager είτε χωρίς με την υπάρχουσα χρηματοδότηση είναι ανούσια. Παράλληλα η δημοσιοποίηση της ανάλυσης στο κοινό και όλους τους φορείς της Ανώτατης Εκπαίδευσης των τακτικών προϋπολογισμού και του ειδικών λογαριασμών των Ιδρυμάτων κρίνεται αναγκαία για τη διαφάνεια.
  • ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΣΥΛΟΥ ΣΤΟ ΠΡΟ ‘98 ΚΑΘΕΣΤΩΣ. Επαναφορά, δηλαδή, στο καθεστώς της 3μελούς επιτροπής (ο Πρόεδρος του Ιδρύματος, ο Πρόεδρος του Σπουδαστικού Συλλόγου, ο Πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Προσωπικού) που αποφάσιζε για την άρση του ασύλου με ομοφωνία.
  • ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΠΑΝΤΟΥ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. Όλο το προηγούμενο διάστημα τα Μ.Μ.Ε. δαιμονοποίησαν τη φοιτητική συμμετοχή παρουσιάζοντας τη ως το βασικό πρόβλημα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Για μας, η τυχόν διαπλοκή μεταξύ φοιτητών και καθηγητικού κατεστημένου αποτελεί ένα μείζον πρόβλημα. Προτείνουμε την επικάλυψη των ονομάτων των φοιτητών που συμμετέχουν στις εξετάσεις, με μαύρο αυτοκόλλητο στο πρότυπο των πανελλαδικών εξετάσεων. Παράλληλα προτείνουμε αύξηση της φοιτητικής συμμετοχής στο 100% επί των μελών Δ.Ε.Π.

Η Π.Α.Σ.Π. κάλεσε και καλεί όλες τις προοδευτικές δυνάμεις να εκφράσουν μετωπικά και μαζικά την αντίθεση τους στις αλλαγές και να στηρίξουν τις προτάσεις της.



Άρθρο 16


Η Αναθεώρηση του Άρθρου 16 αποτέλεσε την ωμή ενσωμάτωση διατάξεων του απορριφθέντος Ευρωπαϊκού Συντάγματος από τους Ευρωπαϊκούς Λαούς στις διατάξεις της κείμενης ελληνικής νομοθεσίας αναφορικά με την Εκπαίδευση. Η πρώην Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, πρότεινε την αναθεώρηση του συγκεκριμένου άρθρου και την παρουσίασε στον Ελληνικό Λαό ως ιστορική αναγκαιότητα. Οι μαζικές φοιτητικές κινητοποιήσεις για το νόμο –πλαίσιο στις οποίες η ΠΑΣΠ πρωτοπορούσε, συνδυάστηκαν και με την Αναθεώρηση του Άρθρου 16. Η ΠΑΣΠ επιμένει:

  • ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΟΥΤΕ ΤΩΡΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ
  • ΔΗΜΟΣΙΑ – ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ



Συγγράματα

Το ζήτημα των συγγραμμάτων είναι από τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν τους φοιτητές, γιατί από την ποιότητα και την επιστημονική πληρότητά τους εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης που παρέχεται στους αυριανούς επιστήμονες.

Εξετάζοντας την κατάσταση που επικρατεί σήμερα σχετικά με τα πανεπιστημιακά συγγράμματα μπορούμε με λύπη να διαπιστώσουμε ότι πολλά από τα πανεπιστημιακά συγγράμματα που χρησιμοποιούνται σήμερα βρίσκονται σε αναντιστοιχία με τις σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις. Επίσης το γεγονός του ενός και μόνο συγγράμματος έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας μονόπλευρης αντίληψης στην επιστημονική προσέγγιση διαφόρων γνωστικών αντικειμένων και επιπλέον έχει οδηγήσει στην ταύτιση θεμάτων στις εξετάσεις με το περιεχόμενο του εκάστοτε συγγράμματος και συνεπώς στην αποστήθιση.

Η πρότασή μας λοιπόν όσον αφορά τα συγγράμματα περιλαμβάνει:

  • Τη δωρεάν χορήγηση συγγραμμάτων ως αναπόσπαστο στοιχείο της δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Την ποιοτική αναβάθμιση όλων των παρεχόμενων συγγραμμάτων ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις.
  • Την κατάργηση του μονοπωλίου των συγγραμμάτων μέσα από μια προτεινόμενη βιβλιογραφία που θα εγκρίνεται από τη Γενική Συνέλευση κάθε τμήματος μετά από εισήγηση του μέλους Ε.Π. που είναι υπεύθυνο για το μάθημα. Όλα τα αναφερόμενα συγγράμματα θα δημοσιοποιούνται από την αρχή του κάθε εξαμήνου, μέσα από έναν κατάλογο στους φοιτητές, οι οποίοι και θα μπορούν να επιλέξουν τα συγγράμματα της επιλογής τους και θα τους παρέχονται δωρεάν.
  • Ουσιαστικοποίηση της διαδικασίας έγκρισης των συγγραμμάτων μέσα από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων από πλευράς φοιτητών για την ποιότητα των συγγραμμάτων.Τα αποτελέσματα από την ανάλυση των απαντήσεων θα είναι καθοριστικά για τη συνέχεια της έκδοσης των συγγραμμάτων.
  • Your browser may not support display of this image.Αποσύνδεση της εξεταστέας ύλης κάθε μαθήματος από το περιεχόμενο ενός συγκεκριμένου συγγράμματος. Δηλαδή στην αρχή κάθε εξαμήνου ο κάθε φοιτητής θα προμηθεύεται με ευθύνη του πανεπιστημίου για κάθε μάθημα έναν φάκελο που θα περιέχει προτεινόμενη βιβλιογραφία, έναν ολοκληρωμένο οδηγό της εξεταστέας ύλης που θα περιέχει ακόμα και λυμένα παλαιότερα θέματα εξεταστικής, καθώς και σημειώσεις, εργασίες και μελέτες βοηθητικά στην παρακολούθηση του μαθήματος.
  • Τέλος, επένδυση στην ανάπτυξη και λειτουργία των τυπογραφείων των Ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης κάτι το οποίο μπορεί να διευκολύνει την έκδοση πολλαπλών συγγραμμάτων και σίγουρα την τακτική ανατύπωση των όσο ήδη υπάρχουν. Αυτό θα συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση των εξόδων της πολιτείας και του πανεπιστημίου, ώστε τα χρήματα που κατασπαταλώνται για αμφιβόλου ποιότητας συγγράμματα να διοχετεύονται για την κάλυψη άλλων αναγκών της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.


 

Εξεταστική - Εναλλακτικές Μορφές Εξέτασης



Είναι κοινώς αποδεκτό ότι σε πολλές σχολές και τμήματα υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός φοιτητών που μπαίνουν στα αμφιθέατρα μόνο τρεις φορές το χρόνο και αυτές είναι όταν υπάρχει εξεταστική περίοδος. Τα πανεπιστήμια τείνουν να μετατραπούν σε απέραντα εξεταστικά κέντρα με Εξετάσεις που αντί να προάγουν την κριτική σκέψη προάγουν την παπαγαλία και την «αντιγραφή».

Η επιστημονική επάρκεια δεν μπορεί να πιστοποιείται και δεν πιστοποιείται τελικά με τη συλλογή βαθμών που προέρχεται από ένα εξεταστικό σύστημα που αξιολογεί τη δυνατότητα απομνημόνευσης. Αντίθετα, η εκτίμησή της πρέπει να είναι βασισμένη στη δυνατότητα του φοιτητή, μεθοδολογικά να κατακτά τη γνώση. Για το λόγο αυτό το Πανεπιστήμιο – εξεταστικό κέντρο, που βάζει το φοιτητή στη λογική της αποστήθισης πρέπει να απορριφθεί. Ουσιαστικά πρόκειται για μέθοδο δι’ αλληλογραφίας απόκτησης πτυχίου και μάλιστα (σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας) με πλήρη επαγγελματικά και δικαιώματα και επιστημονικά εχέγγυα.

Μπροστά σε αυτή την θλιβερή κατάσταση πρέπει να προτείνουμε εναλλακτικές μορφές εξέτασης του φοιτητή που θα κάνουν ουσιαστικότερη τη συμμετοχή του στο μάθημα ενώ θα του δίνουν την ευκαιρία να γίνει κάτοχος πολύπλευρης γνώσης και κριτικής σκέψης στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Η αναζήτηση λοιπόν εναλλακτικών μορφών εξέτασης που θα βασίζονται σε συλλογικές εργασίες με απαλλακτικό χαρακτήρα, είτε σε εξετάσεις που θα αξιολογούν την κριτική ικανότητα του σπουδαστή είναι επιβεβλημένα βήματα αλλαγών που πρέπει άμεσα να υπάρξουν.

Your browser may not support display of this image.Σε κάθε εξεταστική περίοδο είναι έκδηλο το φαινόμενο δυσπιστίας των περισσότερων φοιτητών απέναντι σε τυχόν αρνητικά αποτελέσματα και υπάρχει σε όλους μας η διακαής επιθυμία για πλήρη διαφάνεια στην αξιολόγηση των γραπτών μας.

Η Π.Α.Σ.Π. βασιζόμενη στους έξης τέσσερις άξονες:

  • τη διαφύλαξη των σπουδαστών
  • του κύρους των καθηγητών
  • την ομαλή λειτουργία του ΤΕΙ
  • την κατάργηση του Ιδρύματος-εξεταστικού κέντρου, προτείνει:
  • Εκσυγχρονισμό του τρόπου εξέτασης. Την θέσπιση εξέτασης στα πρότυπα πανελλαδικών εξετάσεων όσον αφορά στο θέμα της μη αναγνώρισης του εκάστοτε εξεταζομένου από τους εξεταστές. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επικαλύπτεται το όνομα του εξεταζόμενου και η εξέταση του γραπτού να γίνεται βάσει κωδικού και έπειτα να γίνεται η αντιστοίχηση του διορθωμένου από τον διδάσκοντα καθηγητή γραπτού με τον φοιτητή στον οποίο ανήκει.
  • Απαλλακτικές εργασίες που θα βοηθούν στην εμβάθυνση του αντικειμένου του μαθήματος τις οποίες θα παρουσιάζει ο φοιτητής και θα βαθμολογείται αναλόγως.
  • Καθιέρωση βοηθητικών εργασιών σε όλα τα μαθήματα ο βαθμός των οποίων θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό εξέτασης του μαθήματος.
  • Καθιέρωση ενισχυτικών «προόδων» στα μισά του εξαμήνου οι οποίες δεν θα είναι υποχρεωτικές αλλά όποιος φοιτητής επιλέξει να τις δώσει στο τέλος θα εξετάζεται στη μισή εξεταστέα ύλη και ο βαθμός των «προόδων» θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό εξέτασης του μαθήματος, αν είναι μεγαλύτερος από το βαθμό της τελικής εξέτασης.
  • Κάθε φοιτητής να έχει το δικαίωμα (σε όλα τα μαθήματα) να βλέπει διορθωμένο το γραπτό του. Επίλυση όλων των θεμάτων της εξεταστικής από τους αρμόδιους καθηγητές και δημοσιοποίησή τους (π.χ. μέσα από τις σχετικές ιστοσελίδες των μαθημάτων).
  • Δυνατότητες βελτίωσης βαθμολογίας, επανεξέτασης σε περιπτώσεις μαζικών «κοψιμάτων», καθώς και δικαίωμα αναβαθμολόγησης από διαφορετικό διδάσκοντα σε περίπτωση που θεωρηθεί από το φοιτητή μη ορθολογική και αντικειμενική διόρθωση.
  • Εξέταση θεμάτων που να αξιολογούν την κριτική ικανότητα του φοιτητή και όχι την στείρα απομνημόνευση των σωστών απαντήσεων. Επέκταση του θεσμού των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής κατά την εξέταση ενός μαθήματος ώστε να παταχθεί το φαινόμενο της «παπαγαλίας» και να αναπτυχθεί η κριτική σκέψη.
  • Το πρόγραμμα της εξεταστικής περιόδου να είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της γραμματείας με τους εκπροσώπους των φοιτητών ούτος ώστε να ανακοινώνεται έγκαιρα.



Επαγγελματική Κατάρτιση - Ι.Δ.Β.Ε.


Την σημερινή εποχή όπου οι επιστημονικές εξελίξεις τρέχουν και η διάχυση της γνώσης  μέσα στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία στην οποία ζούμε γίνεται πιο εύκολα από ποτέ, δημιουργείται η ανάγκη της διάχυσης των νέας γνώσης, της νέας πληροφορίας.

  • Your browser may not support display of this image.Αναγνωρίζοντας λοιπόν την ανάγκης της κατάρτισης του επιστημονικ
Login form

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
«  November 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Blackboard

Δήλωση μαθημάτων

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ
www.teithe.gr www.lib.teithe.gr www.paspstetrod.ucoz.com http://atei.pasp.gr

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ SITE

video

Ανάρτηση facebook

Μαζί για το κλίμα

Block title

Entries archive

Section categories
Ανακοινώσεις [0]
νεα
Δηλώσεις Μαθημάτων [1]
μαθηματα


Copyright ΠΑΣΠ ΤΕΙ Θεσσαλονίκη © 2024
Site managed by uCoz